کد مطلب:190857 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:119

وصیت 02
عن أحمد بن الحسن المیثمی، عن رجل من أصحابه قال: قرأت جوابا من أبی عبدالله علیه السلام الی رجل من أصحابه: أما بعد فانی أوصیك بتقوی الله، فان الله قد ضمن لمن اتقاه أن یحوله عما یكره الی ما یحب و یرزقه من حیث لا یحتسب، فایاك أن تكون ممن یخاف علی العباد من ذنوبهم و یأمن العقوبة من ذنبه، فان الله عزوجل لا یخدع عن جنته و لا ینال ما عنده الا بطاعته [1] .

امام صادق علیه السلام در پاسخ به نامه ی یكی از یارن خود، این گونه مرقوم فرمود: تو را سفارش می كنم به تقوای الهی؛ چرا كه خداوند ضمانت نموده برای كسی كه



[ صفحه 133]



تقوای خدا را پیشه نماید، او را از آنچه نمی پسندد، به سوی آنچه دوست دارد ببرد و از جایی كه در اندیشه اش نیست روزی اش دهد؛ پس بپرهیز از این كه جزء كسانی باشی كه بر مردم به سبب گناهانشان نگرانند، اما از عقوبت گناه خویش غافلند و خود را در امان می بینند. خداوند در مورد بهشتش فریب نخورده و آنچه را در نزد خدا است، جز به طاعت الهی دسترسی به آن ممكن نیست.

به راستی مكتب اهل بیت علیهم السلام مكتبی است كه همیشه سعی و كوشش دارد سعادت دنیا و آخرت را برای پیروانش به ارمغان آورده، آنان را در هر مكانی كه باشند، عزیز گرداند؛ چه در زندگانی دنیوی و مادی و چه در فردای قیامت كه با عزت و سربلندی به صحرای محشر وارد شوند.


[1] كافي، ج 8، ص 749 ح 9؛ طرائف الحكم، ج 2، ص 50.